Budowa wschodniego odcinka kolektora pod Tamizą | Wielka Brytania
Podsumowanie projektu
Projekt
Projekt Tideway obejmuje zaprojektowanie i budowę systemu przesyłu i magazynowania ścieków i wody deszczowej w centrum Londynu. Projekt obejmuje budowę 32 kilometrów tuneli w celu zwiększenia przepustowości istniejącej sieci.
Ten ambitny projekt ma na celu przechwycenie ścieków i wód deszczowych oraz kierowanie ich do oczyszczalni ścieków, aby zapobiec ich przedostawaniu się do Tamizy.
Wspólne przedsięwzięcie firm VINCI Construction Grands Projets, Costain Limited i Bachy Soletanche Ltd jest odpowiedzialne za budowę wschodniej części projektu. Zgodnie z nim nastąpi połączenie Chambers Wharf i Abbey Mills Pumping Station, gdzie rozpoczyna się tunel Lee we wschodnim Londynie. Składa się on z projektu i budowy dwóch odcinków tunelu: głównego- 5,5 km tunelu i tunelu łączącego o długości 4,6 km.
Więcej o projekcie Thames Tideway możesz dowiedzieć się tu.
Zarządzanie ryzykiem budowlanym
Budowa jednego z największych na świecie tuneli i jednego z najgłębszych szybów w Wielkiej Brytanii wymaga zainstalowania znacznego systemu monitoringu na sąsiednich budynkach i infrastrukturze w celu ich ochrony na każdym etapie budowy.
Firma Sixense została wybrana przez głównego wykonawcę Costain Vinci Bachy JV do zapewnienia monitoringu konstukcji, geotechnicznego i środowiskowego w 2016 roku.
Zakres naszych prac obejmował:
- Dostarczenie naszego oprogramowania Geoscope jako narzędzia udostępniającego dane całemu projektowi
- Monitorowanie hałasu, wibracji i jakości powietrza na 5 placach budów wraz z kompleksowymi usługami doradztwa środowiskowego.
- Monitorowanie estakady DLR i przyległej ściany rzeki w przepompowni Greenwich.
- Monitorowanie tunelu drogowego Rotherhithe, Tunelu Brunel, tunelu Crossrail na zachód od Stacji Canary Wharf, linii District Line i linii Network Rail na zachód od stacji West Ham i linii Jubilee na stacji Bermondsey przy użyciu pochyłomierzy i belek przechylnych.
- Monitorowanie hałasu, wibracji i jakości powietrza na 5 placach budów wraz z kompleksowymi usługami doradztwa środowiskowego.
- Monitorowanie satelitarne osiadania gruntu Atlas InSAR , w tym retrospektywne badaniw podstawowe wykonane na trasie TBM przed wykonaniem głównych robót.
- Badanie mieszanki betonowej na panelach ścian szczelinowych (we współpracy z Sixense In-Situ)