Monitoring Międzynarodowego Lotniska w Abu Dhabi | Zjednoczone Emiraty Arabskie
Podsumowanie projektu
The Midfield Terminal Complex development
Rozbudowany kompleks terminalu Midfield (Midfield Terminal Comlex – MTC) na Międzynarodowym Lotnisku w Abu Dhabi ma w ciągu najbliższych lat obsłużyć 20 milionów pasażerów. Nazwa kompleksu jest adekwatna, ponieważ MTC znajduje się pomiędzy dwoma istniejącymi pasami startowymi.
Kompleks ma być architektonicznym cudem i największą konstrukcją w Zjednoczonych Emiratach. Jego budowa jest częścią Planu Abu Dhabi 2030, ramowego planu struktury miejskiej mającego na celu zapewnienie wzrostu i zrównoważonego rozwoju Abu Dhabi jako centrum biznesowego, turystyki i globalnej stolicy.
Potrzeba monitorowania w czasie rzeczywistym
Na podłoże pod placem budowy składają się materiały wypełniające składające się z pylastych lub bardzo pylastych piasków znajdujących się na litym gipsie, mule i mułowcu.
Po wybudowaniu kluczowych części kompleksu terminalu Midfield zauważono nadmierne osiadanie. Firma Bauer otrzymała wówczas zlecenie na wykonanie wzmocnienia gruntu i zniwelowanie zagrożeń wynikających z obecności luźnych gruntów pod główną częścią budynku, a także otworów sieci kanalizacyjnej oraz przewodów zasilających na terenie budowy MTC. W celu zwiększenia wytrzymałości i sztywności materiału wypełniającego znajdującego się bezpośrednio pod konstrukcją i przewodami zasilającymi wybrano technikę iniekcji kompensacyjnej.
Czynności związane z iniekcją jeśli nie są skrupulatnie kontrolowane, mogą spowodować przechylenie a nawet osiadanie przyległych konstrukcji. Obecność strategicznych linii wód deszczowych jak również rur kanalizacyjnych wymagało kontroli i precyzji, które tylko monitoring w czasie rzeczywistym przy dużym zagęszczeniu sprzętu i oprzyrządowania mógł zapewnić podczas prac związanych ze wzmacnianiem gruntu
Dostarczono 5 poziomych matryc Shape Acceleration Array lub 4DShape, a dedykowany inżynier firmy Sixense pozostał na miejscu aby na bieżąco przeprowadzać dalsze reinstalacje w dalszych lokalizacjach w ramach postępu prac związanych z betonowaniem.
Dane były udostępniane w czasie rzeczywistym wszystkim uczestnikom projektu za pomocą opartego na sieci Web oprogramowania GIS Geoscope firmy Sixense.